Programul „Finance 4 All”

Scris de:

După mulți ani în care ai dedicat o mare parte a energiei tale educației și profesiei, acum conduci un departament sau poate propria ta afacere sau organizație.

Probabil că îți cunoști foarte bine domeniul de activitate, întrucât altfel nu ai fi ajuns în acest punct al carierei, dar este posibil să nu fii neapărat familiarizat cu toate conceptele din domeniul financiar, pentru că fie nu ai studii de profil, fie până acum ai avut în jurul tău alte persoane care au preluat responsabilitățile din acest domeniu.

Totuși, din momentul în care ai fost desemnat sau ai decis să-ți asumi o funcție de conducere, bunăstarea departamentului sau a firmei pe care o administrezi va depinde, în bună măsură, și de competențele tale de management financiar, necesare unei bune desfășurări a activității.

Înțelegând acest lucru, ai la dispoziție mai multe alternative.

Sursele accesibile de învățare

O primă opțiune este de a încerca să te documentezi din surse aflate la îndemână (articole online, cărți de specialitate, procedurile firmei, aplicații din sfera educației financiare) și să aplici cele aflate în activitatea curentă, pe cât de mult posibil.

Delegarea și externalizarea către specialiști

O a doua opțiune, disponibilă uneori, în funcție de context, este de a apela la ajutorul unor persoane specializate în domeniul financiar.

Sprijinul poate fi informal și gratuit, în cazul în care cei către care te îndrepți sunt prieteni, cunoscuți sau colegi din alte departamente, dar în acest caz de obicei timpul și informațiile obținute sunt supuse anumitor limitări.

În alte cazuri, poți angaja un contabil, un analist sau un asistent financiar sau poți externaliza parțial activitatea de management financiar către o societate de contabilitate sau de consultanță specializată. Totuși, nici această soluție, deși mult mai costisitoare, este posibil să nu fie eficientă, pentru că un bun rezultat al colaborării depinde, într-o mare măsură, de capacitatea ta de comunicare cu specialiștii. Mai mult, delegarea și externalizarea vor rămâne riscante atât timp cât nu sunt însoțite de un grad de control adecvat din partea ta.

Și atunci, ce ai putea face?

Formarea profesională în domeniul financiar 

O soluție relativ comună este aceea de a urma cursuri de formare profesională în domeniul financiar. Acestea au avantajul de a fi relativ accesibile din punct de vedere al costurilor și relativ eficiente în timp, dacă se apelează la programe de bună calitate, vizând subiecte punctuale sau într-un format complex, care acoperă o multitudine de teme de interes (cum ar fi programele de tip MBA).

Totuși, deși sunt o variantă bună, și aceste cursuri vin cu un dezavantaj, întrucât ele nu sunt strict adaptate nevoilor individuale (pot fi cursuri acreditate oferite de instituții de învățământ, cursuri deschise sau adaptate nevoilor mai multor departamente oferite de formatori specializați) și, de cele mai multe ori, nu alocă un timp suficient pentru asimilarea completă a conceptelor prezentate, astfel încât ele să fie extrem de ușor de folosit în practică. Acest lucru cere ulterior perseverentă și un efort suplimentar, pe termen lung.

Dar dacă ți-aș spune că există o opțiune mai eficientă, care nu prezintă dezavantajele soluțiilor clasice?

Programul „Finance 4 All”

Așa cum atunci când îți dorești un program personalizat care să te aducă la cea mai bună formă fizică, ideal este să lucrezi cu un instructor sportiv dedicat (personal trainer), și atunci când îți dorești să devii un manager financiar foarte priceput în activitatea ta specifică, cea mai bună soluție este să apelezi la sesiuni de consiliere financiară dedicate, individuale.

Programul este construit într-un format flexibil, adaptabil nevoilor, programului și bugetului tău, constând în pachete de 2, 3 sau 5 sesiuni individuale de consiliere financiară și fiscală, care pot aborda, în contextul specific și real de lucru al beneficiarului, toate temele și conceptele semnificative necesare unui antreprenor sau manager de departament.

Cu titlu de exemplu, subiectele abordate în cadrul unei sesiuni individuale pot include:

  • explicarea conceptelor necesare din domeniul financiar;
  • înțelegerea profitabilității și lichidității în contextul afacerii tale;
  • gestiunea taxelor și impozitelor, specifică domeniului de activitate;
  • detalierea și interpretarea situațiilor și rapoartelor financiare;
  • aspecte de conformare și documentare (raportări financiare);
  • exersarea planificării financiare (bugete și prognoze de cash-flow);
  • analiza financiară a rezultatelor afacerii/departamentului și măsuri posibile de remediere a deviațiilor constatate;
  • facilitarea comunicării cu alți specialiști din domeniul financiar și domeniile conexe (contabili, consultanți sau inspectori fiscali, avocați, specialiști în dreptul muncii, directori financiari etc.).

Sesiunile se pot desfășura online (prin intermediul platformei Zoom, din confortul biroului propriu și fără a aloca timp deplasării), dar și offline/față în față (pentru cei din București). Durata aproximativă a unei sesiuni este de 75 – 90 minute.

Programul este disponibil pentru contractare atât în relația B2B (adresat managementului persoanelor juridice), cât și în relația B2C (adresat nevoilor individuale de dezvoltare personală).

Cine va fi „antrenorul” vostru personal în domeniul financiar? 

Sesiunile de consiliere sunt oferite de Irina Popescu, fiind bazate pe o experiență profesională de 20 ani în domeniu și calificarea internațională oferită de ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants), cel mai relevant organism profesional din domeniul financiar pe plan mondial. De asemenea, Irina este consultant fiscal acreditat în România și vă poate pune la curent cu cele mai recente modificări legislative, relevante din perspectiva oricărui manager/antreprenor. Mai multe despre ea puteți citi aici.

Care este investiția beneficiarului? 

Prețul sesiunii introductive, la care se poate apela o singură dată pentru a facilita familiarizarea cu programul, identificarea nevoilor, precum și testarea serviciilor, recomandată tuturor clienților noi, este de 350 lei. Ulterior, orice sesiune individuală contractată va avea un preț de 450 lei.

Prețul pachetelor de 2 sesiuni este de 800 lei, al celor de 3 sesiuni este de 1.100 lei, iar al pachetelor de 5 sesiuni este de 1.700 lei. În prezent, onorariile nu sunt purtătoare de TVA.

Prețul se achită exclusiv prin virament bancar, pe bază de contract (formular de înscriere semnat la începutul programului) și de factură emisă la finalul lunii în care a fost semnat contractul, indiferent de stadiul utilizării sesiunilor din pachet. Acestea sunt disponibile și pot fi programate de comun acord timp de 2 luni după încheierea contractului.

Ca orice investiție, aceasta poate fi însă recuperată în scurt timp, prin utilizarea competențelor astfel dobândite, întrucât managementul financiar adecvat asigură nu doar un profit mai mare, ci și economii ce pot depăși cu ușurință investiția.

Pentru clarificări suplimentare și înscrieri, vă așteptăm cu drag să ne scrieți la contact@positiveprojects.ro, atașând și formularul de înscriere (pe care îl puteți descărca de aici) semnat olograf sau cu certificat digital, în cazul în care v-ați convins că acest program merită încercat.

Programul este guvernat de Condițiile generale de prestare a serviciilor de consultanță Positive Projects SRL, valabile în anul 2024, pe care le puteți consulta aici.

(Onorarii și condiții actualizate la data de 01 iulie 2024).

 

0

Adauga un comentariu