De foarte multe ori, antreprenorii au idei foarte bune de afaceri și competențele necesare pentru a le pune în practică. Și totuși, în prea multe situații, societățile de tip start-up ajung curând într-o situație dificilă din punct de vedere financiar, dovedindu-se nesustenabile pe termen lung.
Printre motivele frecvente ale acestor eșecuri, un loc important îl ocupă lipsa unor cunoștințe solide în domeniul financiar și fiscal.
În absența acestora, o idee viabilă din punct de vedere al nevoilor pieței poate să nu se materializeze în venituri suficiente pentru a permite continuarea activității economice.
Povara fiscală este, de multe ori, subestimată sau negestionată corespunzător, ceea ce conduce la depășirea bugetelor de cheltuieli și la erodarea marjelor comerciale. Alteori, resursele nu sunt estimate în mod realist, iar strategia financiară la nivelul societății nu reușește să fie coerentă și în concordanță cu obiectivele urmărite.
Noi credem că multe dintre aceste probleme frecvent întâlnite în practică pot fi prevenite prin atragerea, într-o fază încipientă a dezvoltării afacerii, de persoane cu competențe specifice, care pot susține antreprenorii în vederea unei bune planificări.
Plecând de la nevoile noilor antreprenori, Positive Projects oferă următoarele tipuri de servicii, adresate societăților comerciale, în special celor din segmentul IMM:
În continuare, vă prezentăm un sumar al serviciilor noastre adresate societăților comerciale. Servicii similare pot fi, desigur, furnizate și celor care își desfășoară activitatea ca liberi profesioniști sau ca persoană fizică autorizată/întreprindere individuală.
- Servicii de consultanță fiscală
Servicii de consultanță fiscală
Societatea Positive Projects este membră a Camerei Consultanților Fiscali și este autorizată să desfășoare activități de consultanță fiscală în baza art. 9 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea 198/2002, cu modificările și completările ulterioare (Autorizația Seria A nr. 0000514).
Din sfera activităților reglementate de acest act normativ, serviciile de consultanță fiscală oferite de Positive Projects cuprind:
Apelând la serviciile Positive Projects beneficiați de o experiență în consultanță financiară de peste 15 ani.
Vă putem răspunde la întrebări privind toate tipurile de taxe și impozite, având în special experiență cu următoarele:
Apelând la o societate specializată în acest domeniu, nu numai că veți putea să vă planificați afacerea mai bine și veți economisi astfel resurse, dar veți putea fi liniștiți că activitatea societății dumneavoastră se desfășoară în limitele legii, concentrându-vă eforturile pentru a o dezvolta și salvând timpul alocat pentru gestionarea aspectelor fiscale.
- Consultanță pentru afaceri și management
Consultanță pentru afaceri și management
Positive Projects oferă consultanță în vederea planificării financiare a afacerii, astfel încât investiția inițială să fie bine gestionată (ca raport cost/beneficii) și să poată fi recuperată într-un termen cât mai scurt.
De asemenea, intervenim în momente de reanalizare a modelului de afaceri, atunci când restructurarea poate fi o opțiune fie pentru supraviețuirea afacerii, fie pentru dezvoltarea sa prin creșterea eficienței utilizării resurselor.
Serviciile noastre sunt adaptate specificului clienților și ținem cont de particularitățile pieței pe care aceaștia acționează.
Pe scurt, vă putem ajuta cu:
Cum o facem? Simplu: în cadrul unor întâlniri, unde avem ocazia să vă cunoaștem, să înțelegem aspectele pe care vreți să le abordați și să analizăm soluțiile constructive ce vă stau la îndemână.
În afaceri nu există garanții, dar buna planificare financiară nu trebuie neglijată. Pentru că, de cele mai multe ori, este mai simplu să previi situațiile dificile decât să le rezolvi.
- Programe de pregătire profesională
Programe de pregătire profesională
Pentru orice antreprenor, frecventarea unor astfel de programe de pregătire profesională în domeniul financiar reprezintă o investiție în viitor. Fie că apelează individual la acestea, fie că încurajează managerii de departamente sau personalul specializat din departamentul Financiar-Contabil să își îmbunătățească nivelul de cunoștințe, informațiile dobândite au capacitatea de a produce efecte pozitive la nivelul afacerii pe termen lung.
Tematica abordată în cadrul seminariilor organizate de Positive Projects variază, fiind adaptată în funcție de specificul și interesele participanților la curs. Ne adresăm în special viitorilor antreprenori, celor care coordonează activitatea unor societăți de tip start-up, celor din conducerea organizațiilor neguvernamentale și managerilor de departamente, dar nu numai acestora.
Optăm pentru sesiuni într-un format non-formal, încurajând discuțiile între participanți și răspunzând la întrebările din practică, dar mai ales învățând din exemple și probleme concrete, cu care antreprenorii se confruntă zilnic, depășind granițele teoriei.
Printre subiectele asupra cărora ne concentrăm atenția menționăm:
Sesiunile de pregătire profesională organizate în mod regulat de către Positive Projects sunt anunțate în avans pe website-ul nostru, însă putem furniza la cerere programe de pregătire adaptate nevoilor organizației dumneavoastră pentru grupuri de peste 5 cursanți.
În cazul în care dezvoltarea competențelor în domeniul financiar este un aspect de interes, dar preferați sesiunile individuale în locul celor de grup, Positive Projects vă pune la dispoziție un program adaptat nevoilor individuale și menit să facă accesibile tuturor, indiferent de background, conceptele esențiale ale managementului financiar: Programul „Finance 4 All”.
Vă așteptăm la cursurile noastre!